25. jan. 2013

4 Ladies Night

I gårkveld var det igjen tid for min månedlige venninnedate med min skjønne ms.D. Denne gangen var vi på et Fondue-sted, og dit skal jeg garantert igjen! 
Ms.D. er også mamma til små barn. Hun er en kreativ sjel, og er heller ikke opprinnelig fra Tyskland. -dvs. min perfekte partner in crime  her i Berlin. 
Vi treffes minst en gang i mnd for en venninnedate, og så minst en gang i uken med barn og/eller mannfolk på slep. Men disse venninnedat'ene er så viktige for sjela mi, merker jeg.
Det skjer noe stort når to kvinner, to mammaer, i lik livssituasjon med like sinn kommer sammen og lufter tanker. (Og spiser avsindig god mat da!) Jeg føler meg alltid som om jeg har fått skikkelig påfyll i hjertet og oppbacking for å fortsette å følge magefølelsen min, etter en slik date. 
Mye ultrahemmelig mammasnækkis som skjer over tente lys
Vi spiste biffbiter, kylling, svinefilet og reker som vi stekte selv i olje, og dyppet i bbq saus, sweet&sour saus og aioli. Maten var helt fantastisk god, og det var snakk om MYE mat for en nett pris, pluss en superhyggelig betjening. Så hvis dere er i Berlin og får himla lyst på Fondue, så anbefaler jeg dere å prøve stedet som har blitt kåret til byens beste Fondue-restaurant: Ars Vini!

Har dere prøvd Fondue? No? DO IT!
Og hvor ofte treffer dere mammaer venninner, sånn uten unger...? Er det en prioritet i hverdagen?


I dag stikker jeg for å bli stukket. Tid for en akupunkturtime igjen. 
Kommer innom senere, for jeg MÅ bare vise dere en vintage-SKATT som jeg fant i går.
Ha en toppen torsdag sålenge!






4 kommentarer:

  1. Det så skikkelig digg ut!! =))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var så godt! Vil tilbake så fort som mulig hehe:)

      Slett
  2. Ja :) det er skikkelig gøy!
    Hm hm.. Det blir dessverre mye mindre tid med venninner helt alene med to små.
    Men treffes veldig ofte med barn! :) Eller at noen kommer opp mens ungene sover..
    Men helt uten barn 1-2 ganger i måneden..

    SvarSlett
    Svar
    1. 1-2ganger i mnd er jo bra!:) Er ca det som er gjennomsnittet her også hehe :) Skulle ønske jeg hadde tid til flere venninnedates, men den tiden kommer nok ;)

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...