10. feb. 2013

4 Arabisk søndag & ord fra mammahjertet


Brunch på Al Hamra er aldri kjedelig.




Det ble ikke noe frokost på senga eller fastelavensboller med hjerter på til meg i dag. Men en deilig søndagsbrunch på Berlins beste arabiske café med den lille familien min er ikke akkurat kjipt det heller!



Noen dager skjønner jeg ikke hvordan jeg kan være så heldig. Har jeg fortjent dette?
Klart at av og til (på dårlige dager) får jeg noen ganger bare lyst til å auksjonere bort smårollingene mine til høystbydende, men de aller fleste dagene er jo så utrolig gode, og jeg er så hodestups forelsket i trolljentene våre at det stikker i hjertet. (Dette sier jeg helt til de søler melk i håret mitt igjen..)



Takk for at jeg får være mammaen deres.
Dere gjør meg til et bedre menneske.





"You will never have this day
with your child again.
Tomorrow they'll be a little
older than they we're today.
This day is a gift.
Breathe and notice.
Smell and touch them;
study their faces
and little feet and pay attention.
RELISH THE CHARMS
of THE PRESENT.

Enjoy today, mama.
It will be over before you know it."

~Jen Hatmaker

Hvordan feirer dere morsdagen? 

4 kommentarer:

  1. Det er de små tingene som er viktig :)

    Morsdagen min har vært slik: 06:15 kom
    4-åringen snikende inn. Hvisker til pappaen: "Nå er det morgen. Husk at mamma skal sove lenge i dag siden det er mammadag, det betyr at du må stå opp". Smilte for meg selv og la meg godt under dynen. Ble heller ingen frokost på sengen, men jentene hadde tegnet nydelige tegninger. 3-åringen ga meg et smileklistremerke som hun hadde fått hos tannlegen, og sa så fint: "Dette klistremerket er bare for de som er flink. Du skal få det fordi du er flink til å være mamma. Men du er ikke så flink til å lage pizza, det er pappa flinkest til. Men pappa er ikke så flink til å lage kjøttkaker, men det er du flink til. Kjøttkaker uten grønnsaker er best, da er du aller flinkest". Da tenkte jeg som deg: Fy søren så helig jeg er som får være mamma til ti små jentetroll som smelter hjertet mitt hver dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhh så utrolig søte barn du har. Vi er heldige vi!

      Slett
  2. Bildene dine er som alltid, upåklagelige! Jentene.. til å spise opp, og du er helt nydelig! Og for et kult sted! Du er skikkelig bra reklame for Berlin, de burde sponsa deg!;-)
    Vakker og tankevekkende quote på slutten.. mhm.. og veldig sant!
    Det har vært en fin morsdag, blitt oppvartet av både den store og den lille. Den pittelille våkna 0400 i natt, hun pleier å sove hele natten.. men da var hun lys våken. Oh joy, hvertfall når jeg og mannen hadde vært helt crazy, og lagt oss 02! Så dagen har vært litt deretter.. if u know what I mean.. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahah du er god! Sponset av BERLIN :D Det hadde vært no det. -Hører du det, Berlin??

      Oj ja det var da veldig tidlig morgen på deg! Håper du fikk sove litt lenger i dag ;)

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...