22. juli 2013

12 Morgenstund

Du sitter alene i den store sofaen og lytter. Bestefar spiller Morgenstemning av Grieg på pianoet i hjørnet, og for hver note som glir ut i rommet, blir øyelokkene dine tyngre og tyngre.









Du har nygredd hår, med unntak av en klissete floke som stammer fra isen du spiste i går. Det er varmt. Tjuesju grader som fikk deg til å kaste av deg sommerkjolen. Nå ligger du der under et teppe på sofaen og sovner til de siste notene av pianostykket. Du har blitt så stor, og jeg ser at du ligner litt på meg der du ligger, intetanende om at jeg knipser bilder av deg mens du drømmer.


Hendene dine åpner seg og du puster dypt. Kommer du til å huske dette når du blir stor?
Blir dette et av de fine minnene fra barndommen som du vil tenke tilbake på når livet blir mer komplisert og du ikke lenger kan sovne så lett til pianomusikk på sofaen til mormor og morfar?





Jeg håper det. Jeg håper du kommer til å huske denne dagen, gjemme den bort og ha den som en liten skatt du kan ta frem når du blir stor og du trenger et minne om en god Morgenstund.


12 kommentarer:

  1. Heldig som har en mamma som hjelper å ta vare på øyeblikkene så kanskje de blir lettere å huske:)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott.... Heldig er den som har en morfar som kan spille en i søvn med vakkre pianotoner!
    Kom på nå at jeg må ta frem kamera igjen og få tatt flere bilder av hverdagen...

    Hilsen Renata

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg har blitt litt lat med kameraet nå i ferien. Nå er det skjerpings! ;)

      Slett
  3. Så vakker :) Finnes ikke noe mer uskyldig eller nydelig enn småbarn som sover.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er noe inni hampen nydelige når de sover!

      Slett
  4. Du skriver så vakkert! Takk<3

    SvarSlett
  5. Så nydelig. Blir glad av å lese:-)

    Ønsker deg en fin sommer videre, Jona!

    God klem Karianne

    SvarSlett
    Svar
    1. God sommer til deg også, Karianne! :)

      Slett
  6. ooooo :) de er ganske søte når de nettopp har våknet og, litt klamme og varme og smågretne, syns jeg :)
    nå har jeg nettopp lest meg gjennom fødselshistoriene dine for n'te gang... terapi etter fryktelig dag der alle skriker til meg ;) bloggen din er litt terapi ;)

    SvarSlett
  7. Fine innlegget. Du skriver så fint Jona. Nå har du inspirert meg med flere fantastiske innlegg i det siste, så i dag måtte jeg forsøke stilen din. Men tror jeg skal fortsette å kose meg med dine innlegg i stedet :) Fortsatt god sommer til deg og dine.

    SvarSlett
  8. Å, tårer i øynene.. Det er litt av et foto/minnealbum du lager til barna dine! De er heldige!
    Jeg er en følelsesladet mamma i dag. A ble ferdig med Frejkas pute i går!! :) Jeg gråt en skvett av perfekte røntgen-bilder. Etterpå besøkte vi et vennepar på sykehuset som ble foreldre dagen før. Livets under altså.. Nå blir jeg rørt av nyhetsbildene av Kate, William og den lille prinsen ;) Så herlig det er å amme A uten den puta!! Ha en finfin dag! :)

    SvarSlett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...