13. mars 2013

26 Tre

Surprise! Jeg er her enda! Tre dager over.
 Litt mer gravid enn i går, og takket være en spontan intimkonsert: -litt mer fødeklar. 

I går var altså jentene ute en liten tur sammen med Oma, og det var så deilig å få puste ut. Tror de små også var rimelig glade for å få en liten pause fra mamma og pappa, for da de kom hjem, skjedde det noe magisk! De holdt en av de herlige, spontane konsertene sine for oss hjemme i stua. Storesøster spilte ukulele, Lillesøster holdt takten med xylofonstav, og begge to sang hver sin sang, samtidig. 
De rigget til og med en liten scene av en trekasse, og konserten varte i over et kvarter. Det var så herlig å se dem sånn. Endelig begynner de å ligne på seg selv igjen.
Da de var ferdige, gav de seg selv en stående applaus og Lillesøster ropte høyt "BVAVO BVAVOO!" 
Mammahjertet smeltet selvfølgelig som sjokolade i en klam bukselomme, og jeg måtte felle en tåre. (Helloooo hormones..) 
Litt synd at jeg ikke fikk bilder av konserten, men jeg følte ikke for å forstyrre dem i øyeblikket. Akkurat da var det viktigere for meg å bare nyte og suge til meg den herlige stemningen i stua. 

I dag var jordmor på besøk. Andre overtidskontroll, og det er ikke mye som har endret seg siden sist. Det virker som kroppen min har satt ting litt på pause pga stresset vi har hatt den siste uken. Jordmor sa hun kunne merke at jeg var veldig stresset og anspent i kroppen, så hun kjørte på med litt ekstra akupunktur i dag for å roe nerver og for modning for fødsel. 
Når helsekortet er fullt og kontrollene må føres på gule lapper er det vel kanskje på tide å føde?

Jeg føler meg litt bedre etter at jeg fikk fikset tannen min, og det ser ut til at jentene muligens er på bedingens vei, ( *BANK i bordet!* ) så nå må jeg bare få roet nervene mine og komme i ordentlig avslappet fødemodus slik at kroppen blir klar og lillebror ikke må vente altfor lenge.

Jordmor anbefalte oss å se noen morsomme filmer, slik at vi kanskje kan få skylt bort litt stress med latterhormoner. Jeg syns det hørtes ut som en god plan.



Kan dere anbefale noen gode komedier? 






26 kommentarer:

  1. Den er skikkelig teit, men 50 First Dates med Adam Sandler og Drew Barrymore er min favoritt. Veeeeldig søt, og man trenger ikke å tenke så mye.

    Kos dere, uansett hvilken film dere går for:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den har jeg sett. Veldig koselig film :)

      Takk :)

      Slett
  2. helt enig med kommentaren over her, 50 first dates er magisk :) ellers er Bridesmaids helt hysterisk morsom. Eller hva med what to expect when you're expecting? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Bridesmades må jeg se! Hadde alltid tenkt å se den men glemte det igjen. Takk for tips :)
      What to expect så jeg for ikke så lenge siden :) Den var så gøy. Pappagjengen var det beste i hele filmen! :P

      Slett
  3. Liar Liar med Jim Carrey :)
    Og Hangover-filmene ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh JIM<3 Må hente frem Jim Carrey samlingen og ha marathon, så kommer kanskje Lillebror :P

      Slett
  4. Du må bare se filmen Killers! Den er hysterisk morsom, og jeg lover deg - du kommer til å le deg halvt i hjel av Jen (Cathrine Heigl). Se den!! :D
    http://m.youtube.com/#/watch?v=k6SgvLYQV3s&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dk6SgvLYQV3s&gl=NO

    SvarSlett
  5. Little Miss Sunshine! Epic!!! Lykke til med foedselen, haaper den blir akkurat slik du oensker deg! Sender gode foedevibber din vei! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja, den er herlig! Må sees! Komedie med hjerne :-)

      Slett
  6. Wedding Crashers! Jeg hyler av latter helt for meg selv når jeg ser denne. Ellers så er 'Parenthood(1989) , 'Amerika for mine føtter' med Eddie Murphy eller 'L.A. Story' (1991) med Steve Martin mine favoritter.

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, Wedding Crashers er gøy ja:) Skal sjekke ut de andre for de husker jeg ikke om jeg har sett:) Takk!

      Slett
    2. Jeg glemte også 'The Birdcage' Med Robin Williams. It's a classic. Håper du koser deg med mammaluxus-avslapningsdag, det fortjener du!

      Slett
  7. Det høres ut som ting går rette veien nå. Håper du får slappet av litt frem mot fødselen. Ser for meg jentene dine holde konsert som en vakker sene i en film og gleder meg til å forhåpentligvis oppleve slike sener selv en dag. Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den konserten var et magisk øyeblikk ja. Skikkelig deilig å se dem så glade og fulle av liv etter å ha vært superslappe og sjuke så lenge. :) Gled deg til lillegutt også slår til med sånne herlige opptredener ;)

      Takk:)

      Slett
  8. Haha se bad teacher! Den er suuuperbra! Eller easy A, de to må være all time favorites! =D Lykke til, det blir spennende å høre hvordan det går! Gleder meg på dine vegner =D

    SvarSlett
  9. Arrested Development er morsomt! Man trenger ikke tenke, bare le.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en herlig serie ja! sett mye på den.

      Slett
  10. Vi så "The Big Year" i går! Anbefales som stressvekkskyller!

    SvarSlett
  11. Crazy Stupid Love syntes jeg var morsom. Og What to expect when you're expecting. Og så klarer ikke mamma/ammehjernen å komme på flere...
    Men du, så bra egentlig, at du ikke har født oppi sykdomskaoset. Jeg ble helt bekymret for deg, jeg! Men nå, nå kan han vel bare komme?Åh, gled deg! Du kommer til å bli så forelska i den lille mannen! Jeg er helt tullete for tida, Falk er så søt. Sukk!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. De har jeg sett ja. Veldig gøyale :)
      Ja vet du, jeg er faktisk takknemmelig for at han ikke kom midt oppi det verste sykdomskaoset. Selv om det er tungt å være på overtid, så ville det nok ikke vært noe morsommere å skulle styre med en nyfødt samtidig.

      Men ja, nå kan han begynne å tenke på å komme altså! Søstrene hans er i mye bedre form (bank i bordet) og han er sikkert en veldig god og moden babyklump på over 4kilo nå. :)

      Gleder meg veldig mye til å treffe ham! Og spesielt til å se pappen holde ham for første gang. DET har han ventet leeenge på nå :D

      Slett
  12. Oh Lord... Er det ting på gang nå? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og omtrent i samme øyeblikk kom dagens oppdatering:)
      Pokker å, men det sal jo uansett ikek skje før klokken 17, så null stress ennå;)

      Slett
    2. heheh! Desverre så er det ikke så mye som skjer nei. Heldigvis, for jeg er på café i skrivende stund og koser meg :)

      Hvis han skal rekke å komme før kl 17 må det vel skje ting snart? hehe. Hadde vært utrolig sprøtt hvis du fikk rett :P

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...