6. juli 2013

5 Lørdagslinker 060713


God lørdagskveld! Jeg har som vanlig tilbrakt skammelig mye tid på nettet denne uka, men prøver å unnskylde meg selv med at jeg fant jo mye fint da. Jeg tenkte jeg kunne dele noe av det beste med dere her. Denne ukas Lørdagslinker består av inspirerende fotoserier, samt tips og idéer til barne og gravidfoto. 












Ukas første link er en unik bildeserie som tok pusten fra meg. Bildene er tatt av Bill Gekas, en far og selvlært fotograf fra Australia.  I denne serien har Bill fotografert sin 5 år gamle datter i poseringer og kostymer som etterligner klassiske malerier av de store mesterne som Carvaggio, Vermeer, Rembrandt og Raphael. Se bildeserien -->HER<--  Jeg måper!




Den nydeligste samlingen av gravidfoto noen sinne! Her er det masse inspirasjon å hente for dere som ruger på små skatter. Jeg skulle ønske jeg hadde sett denne da jeg var gravid! Jeg tror nesten jeg må få lurt en av mine gravide venninner til å la meg ta litt bilder av dem, for jeg ble skikkelig inspirert... Se selv -->HER<---













En utrolig fascinerende serie med bilder av skoleklasser og klasserom fra hele verden som får meg til å tenke på forskjellene jeg så min tid som skolejente på Island og i Norge. Klikk her for å se bildeserien.



Fint, på en himla freaky måte: Menn som har på seg konas klær og poserer i deres felles hjem. Ville kjæresten din gått med på noe lignende? Jeg tror min hadde stilt opp. Spørsmålet er vel heller, -ville jeg sett ham i mine klær? tja...
Se bildene her.




En skjønn samling av fotografier av smårollinger, samt fotografens tips for å fange småen på film. Helt topp! Du finner bildene her.





Håper dere koser dere med linkene. 
Nå skal jeg spise meg lørdagsmett (oh you know what that means!) 
og late meg sammen med lillesøs som drar hjem i morgen. 
Hvordan tilbringer dere denne lørdagskvelden?




5 kommentarer:

  1. Kos deg masse.
    Her er der god tradisjonell lørdag. Pappa lager pizza, barna velger film, barna legger seg, annan og pappan ser friidrett i reprise og annan blogger litt når det er lange løpsdistanser.

    Hilsen Renata

    SvarSlett
    Svar
    1. Aahh deilig med tradisjonell lørdag! Jeg slår på stortromma med 1/4 glass øl i kveld. HOHO ville tilstander!

      Slett
  2. Mange fine gravidbilder på link nr. 2
    Jeg tok ikke bilder av magen når jeg gikk med første, og det angrer jeg veldig på :( Men fikk noen fine av mage nr.2 heldigvis!

    Lørdagskvelden ble som kvelder flest for tiden. Sittende i et mykt hav av puter og pledd, med lillebror på puppen, noen episoder av en god serie, og snopeskåla lett tilgjengelig! ;)

    SvarSlett
  3. Åh, jeg likte veldig godt siste linken :))) Gøy å se hva andre snubler over på det O vide, store Internettet :)

    (Tips til neste gang, få linkene til å åpne seg i egne faner/vinduer :) )

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for tips! Skal huske på det neste gang! :)

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...