10. jan. 2013

4 Date-night Fail

Det begynte så bra....





Vi tok turen til en koselig italiensk restaurant. Forretten var god, og hovedretten enda bedre. Hyggelig samtale om alt og ingenting, super betjening og fin stemning.



Biff og rosenkål: have I told you I love you?



Den mystiske tyskeren min.
Så var dro vi til et annet hyggelig sted hvor det ble litt mer skravling, varm drikke og hygge før vi tok trikken til Kinoen for å se "Beasts of The southern wild". Jeg var gira på denne filmen. Uttalelser som "This movie is a cinematic wonder!" og "Sheer poetry on screen" hadde fått filmelskeren i meg til å hoppe opp og ned i spenning  som en overivrig en snørrunge på juleaften.

Vi kom fram til kinoen, der denne samtalen utspant seg mellom Mannen min, Kinomannen bak disken, og meg:

Mannen: To billetter til Beasts of the Southern Wild bitte!
Kinomannen: Utsolgt.
M: Utsolgt?
K: Utsolgt. Neste går klokka 22.30
M: (Snur seg til meg) De er utsolgt.
J: Kjøpte du ikke billetter på forhånd? Jeg var sikker på at du hadde kjøpt billetter på forhånd?! Jeg-hadde-jo-bedt-deg-om-å-gjøre-det-hvis-jeg-visste-at-du-ikke-hadde-gjort-det-åh-nei-jeg må-tisse.
Så det ble altså en tur til kinoen -for å gå på do, for så å dra hjem igjen. -FAIL.
(Jeg vet det var veldig usannsynelig at det var utsolgt kjære. Jeg er ikke sint -lenger..)

Og på veien hjem fra trikken begynte det plutselig å snø sidelengs. Jeg husket at vi hadde glemt paraplyen på restauranten idet vi trasket i blinde igjennom denne plutselig snøstormen og føttene mine ble klissvåte igjennom skoene. -FAIL.

Ja..hva skal man si...? Vi er visst litt ute av trening med disse date-greiene. Men alt i alt gir jeg kvelden en sterk 4'er på terningen. Vi spiste tross alt veldig god mat UTEN ungene, og jeg var varm og tørr på føttene mesteparten av kvelden... Meget trasig med filmen da. 
Better luck next time, honey!




4 kommentarer:

  1. Mye det kan bli en artig historie av etterhvert ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er godt å kunne le litt av seg selv (etv mannen..)
      jeg liker å krydre en ellers ganske så happy-dappy blogg med noen av våre fails og dårlige dager. Noe annet ville vært langt i fra et realistisk portrett av hverdagen. :)

      Slett
  2. uff, så kjipt.
    Men må bare spørre - snakker du flytende tysk? Jeg er ikke helt stødig i språket enda og her vi bor er det ingen kinoer med engelske filmer =/ Og jeg klarer heller ikke å se tysk tv, blir så utrolig irritert av å se kjente skuspillere med heeelt feil stemme, haha

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg snakker flytende tysk. Lærer selvfølgelig nye ord hele tiden, men føler meg sikker nok til å kunne se filmer på tysk :) Men saken er bare at jeg er helt enig i at det er utrolig irriterende med dubbede filmer, så jeg ser helst kinofilmer på originalspråk!

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...