31. mai 2013

26 TEST: Beemoo Søskenvogn LA

Beemoo søskenvogn test anbefaling
FOTO: Jona//  Sponset produkt
Når man popper ut tre unger i løpet av fire år slik jeg har gjort, blir dette med transport av alle arvingene litt av et puslespill. Heldigvis finnes det snertne barnevogner der ute for de av oss som har vært kronisk-gravide. Jeg mener, sjekk denne doningen da. Den er ikke akkurat fæl å se på, denne dobbeltseteren!

Tidlig i vår, da jeg gikk og ventet på Lillebror, ble jeg kontaktet av Nordens største barneutstyrs nettbutikk, Jollyroom som lurte på om jeg hadde lyst til å teste ut denne søsken/tvillingvogna. Siden vi ikke hadde skaffet oss en tvillingtrille enda, og jeg er en skap-vognoholiker, takket jeg ja til dette. Dessuten så bare elsker jeg freebies, (som en viss diaperdiva sa) og er ikke flau for å innrømme det.

Nå har vi hatt vognen i noen måneder, og jeg liker den godt, så da kjører jeg på med en liten anmeldelse og håper noen får nytte av mine erfaringer. Og bare så det ikke blir noen misforståelser: Jeg har ikke mottatt noen feit sum for å skrive dette inlegget altså, faktisk ikke ei krone. Ingen meninger til salgs her, altså.

Okay, let's roll....
Hello there, Pretty...
Vognen som vi har testet, heter Beemoo Søskenvogn LA, og er en vogn som kan brukes til både tvillinger og søsken i ulik alder. Bag delen kan brukes fra fødselen og frem til barnet kan sitte opp i vogna. Etter det kan man ta i bruk sportsdelen(e).  Sportsdelene kan enkelt legges ned i sovestilling, noe vi har benyttet oss av når storesøstrene skal ha middagsluren sin.

Som dere ser på bildet over, kan man enkelt ta av sittedelene og snu dem den veien man foretrekker.
Du bare trykker på en knapp på hver side. Dette er superenkelt å få til, noe som er flaks for et lite teknisk begavet individ som meg selv. Jeg har mine styrker andre steder, for å si det sånn. OKAY tilbake til Beemoo.
Med et trykk kan du enkelt ta av sittedelene.
Vognen har lufthjul som gjør at kjøreturen blir mindre humpete og mere smooth sailing for ungene. Hjulene foran er også svingbare, som er et must på en slik vogn med tung last. Vogna er enkel å kjøre og svinge med, noe som er veldig praktisk når ammetåka er så tykk at man stadig må snu for å dra hjem og hente det man glemte.

Takket være lufthjulene, trenger man ikke å løfte fronten på vogna for å kjøre oppå fortauskanter. Jeg bare durer på rett frem, slik at vogna "hopper" opp på fortauet, nesten av seg selv. (Ikke prøv dette på de aller høyeste fortauskantene i byen da..) Noen vil kanskje kalle det vognhoppet råkjøring, men jeg sier ikke nei til litt action og spenning i hverdagen.




Vognen kommer med fottrekk til sportsdelene, og selvfølgelig også et overtrekk til babybagen. -et stort pluss på vinteren eller når det regner, og mye penre å se på enn den søppelsekken av et trekk som har brukt på den gamle vogna vår.




Vi fikk vognen levert med en babydel og to sportsdeler.  Vi kan altså bruke den til Lillejenta og lillebror, eller til begge jentene, alt etter ønske. Og så, når lillebror blir stor nok, bytter vi over til å bruke kun  det to sportsdelene. 



Vogna har en haug av praktiske funksjoner som jeg liker. For eksempel: håndtak øverst på babybagen slik at den enkelt kan bæres med en hånd, men også håndtak på begge sidene av bagen.
Sportsdelene har "titteluker" (se bildet over) som er veldig fine når man vil kontrollere om arvingene har slokna inni der, uten å forstyrre dem.

Min absolutte favoritt-dings på denne vogna er uten tvil handlekurven. Hallo! Jeg har faktisk aldri sett en så diger kurv på en vogn før. Når man har tre smårollinger på slep, så kommer det godt med. Jeg digger den! Vi pleier som regel å dumpe alt av innkjøp, stellevesker, sandleker, jakker og slikt oppi der, men man kunne nesten fått plass til en Sankt Bernhards-valp/en shetlandsponni/en Billy IKEA hylle i denne deilige handlekurven hvis man ville. Jeg mener, se på dette her da:
Ca like stor som min første leilighet.


Vognen kan enkelt legges sammen. Den slås opp igjen i en bevegelse. Det går fint å legge den sammen med sportsdele på, men skal den inn i en standard -ikkesåkjempestor- familiebil, tror jeg nok sittedelene må tas av først. Men egentlig har jeg ikke snøring på bil og denne vogna fordi vi har ingen bil. Sorry.

Helhetsintrykket mitt av denne vogna, er at den er snaisen å se på, har mange praktiske funksjoner Jeg ELSKER handlekurven, og vognen er svært enkel å pakke sammen. Det at prisen er en hel del vennligere enn de mer kjente dobbeltvogn-merkene er heller ikke dumt! Akkurat nå så har jollyroom faktisk 40% rabatt på den!




Jentene våre digger Beemooen sin, og syns det er utrolig stas når at får sitte ved siden av hverandre.








Lillebror er fortsatt litt skeptisk til vogner, men noen små turer har det blitt, og han blir mer og mer fortrolig med å bli transportert rundt på fire hjul. Mer om akkurat det senere.




Har du prøvd søskenvogner? Hvilke, og hvilken er din favoritt? 
Spør gjerne hvis dere lurer på noe om Beemoo søskenvogna, og jeg svarer så godt jeg kan!





//produktet er sponset

26 kommentarer:

  1. Hei!
    Vi har en vogn med søskensete fra Phil & Teds (Vibe heter modellen), og den har fungert godt til vårt bruk. Det er ikke hovedvogna til babyen fordi den er litt åpen (passer ikke det vestnorske kronisk-stiv-kuling-været), men ellers veldig fornøyd med at den lett kan slåes sammen og tar opp veldig liten lagringsplass samtidig som den er romslig og god for barna når i bruk.
    Jeg kjenner meg igjen i vognoholikeren;-)

    Hilsen Kristin O.

    SvarSlett
  2. Det var viktig for meg å ha en søskenvogn med vendbare seter, og den eneste jeg fant var Basson Duo Twin. Er ganske fornøyd med den, men den har ikke lufthjul, ellers tror jeg de er ganske like, så om jeg skulle kjøpt nå hadde jeg kanskje valgt Beemoo istedet.

    SvarSlett
  3. Er sittedelene smale? Får man plass til vinterpose? Og er ryggen relativt rett i full oppreist stilling, eller er de "tilbakelente"? Håper du har sjans å svare, for denne vogna er kanskje akkurat det vi leter etter:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sittedelene er ganske smale, men vi fikk likevel plass til en vinterpose.
      La til et ekstra bilde nederst i innlegget nå. Der kan du skinnposen på plass, og sittedelene er så rette som de kan bli. Jeg syns de er oppreist nok, for man kan også legge ned den fot-delen, slik at barnet sitter helt oppreist som på en stol nesten. :) Håper det hjalp.

      Slett
    2. Takk for svar! Denne er oppe til seriøs vurdering. Og prisen er det jo ingenting å si på!

      Slett
    3. Da var vogna i hus og foreløpig ser det kjempebra ut! Glad jeg kom over dette innlegget for det løste mine valgproblemer;) Vendbare sittedeler blant annet. Gleder meg til høsten og vogna tas i bruk!

      Slett
    4. Så bra Marit! Jeg blir bare mer og mer glad i beemooen min:)

      Slett
  4. Hei Jona =) Denne vogna så veldig allright ut. Jeg vurderer om vi skal kjøpe søskenvogn eller ikke, men blir liksom aldri helt klok. Det er veldig praktisk når vi er ute med begge barna samtidig har jeg lært meg etter to uker som tobarnsmor, men jeg lurer liksom på hvordan denne blir når en bare er ute med ett av barna.. det er ikke mulig å gjøre den om til 1 (mindre) vogn da? Det er annet, mye dyrere merke, som gjør dette mulig, men Beemoo`n var jo rimelig i pris og ellers helt fantastisk - ser det ut som.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Annette.
      Det går ikke an å gjøre den mindre, men man kan jo ta av et sportssetet når man bare er ute med babyen, og dermed ha enda bedre plass i kurven, og samtidig lettere vogn.

      Jeg har bare pleid å bruke den som den er når jeg er ute med Lillebror alene. Med sportsetet på med andre ord. Det plager ikke meg, og som regel er det aldri lenge til noen skal sitte i det ledige setet uansett.

      :)

      Slett
  5. Okei. Men kommer man inn vanlige ytterdører med denne vogna? og håndtaket, det er justerbart? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet ikke med døra men håndtaket er justerbart ja.

      Slett
  6. Takk for nyttig tips! Er det brems?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke håndbrems hvis det er det du mener :) vanlig fotbrems.

      Slett
  7. Hei.
    Jeg vurdere denne vognen da minstemann kun er 16 mnd når han blir storebror i desember. Bor i finnmark så kan være rimelig kaldt på den tida, er derfor helt avhengi av å ha plass til en god vinterpose og kanskje gjerne et pledd. Tror du det er plass til det i sittedelene? Kunne du målt breddene inni sete for meg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      vi brukte den med vinterposer i begynnelsen av året, så det skal gå an.
      Jeg kan desverre ikke måle for deg fordi at jeg er på ferie.

      Slett
    2. Har eldste jenta di plass til å sove i vognen? Og er det høyt nok under kalesjen i sittende stilling?

      Slett
    3. Ja det var greit med plass under kalesjen i sittende stilling. Eldstejenta er over fire år nå, så hun sover som regel ikke i vogn. Men hun har gjort det et par ganger i denne vogna, og det gikk jo. Men det var ikke mye plass til overs hvis du skjønner:) Hun er ca 100cm lang. 2 1/2-åringen får fint plass.

      Slett
  8. Hei. Er ikke vogna ganske tung? Ser den veier 24 kg totalt og tenker det blir slitsomt å trille på. Mountain buggy feks veier 16 kg og syntes den er tung nok. Tonje

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke kjørt den noe særlig i bratte oppoverbakker, (finns ikke så mange av dem i Berlin hehe) men jo den er jo tyngre enn mountainbuggyen, det er klart. Likevel føler jeg at den er grei å manøvrere med. Syns vogna er et kjempefint alternativ til de av oss som ikke har råd til dyrere søskenvogner som jo gjerne koster mer enn min første bil gjorde :P

      Slett
    2. Takk for svar. Vurderer vogna fremdeles men siden vi har MANGE bakker her jeg bor er jeg litt i stuss om jeg vil syntes den er for tung å trille :)

      Slett
    3. Takk for svar. Vurderer vogna fremdeles men siden vi har MANGE bakker her jeg bor er jeg litt i stuss om jeg vil syntes den er for tung å trille :)

      Slett
  9. Hei!

    Når du bestiller vognen på jollyroom hva følger med? Sportsdeler? Det er det jeg trenger men ser de ikke har fler av disse vognene på lager. Håper de kommer inn igjen da denne er svært aktuell for mine 1 åringer :)

    SvarSlett
  10. Hei.
    Kan man ha på babybagen og samtidig ha den ene sportsdelen vendt mot deg? Finner ikke noe bilde av akkurat det, hverken her eller hos Jollyroom, så ble litt usikker:)

    SvarSlett
  11. Supert! Takk for kjapt svar. Da tror jeg dette er den perfekte vogna for meg. Og lommeboka:)

    SvarSlett
  12. Hei! Du, jeg har samme vognen. Og lurer på.. er det meningen at man ikke skal få opp / ta av den bøylen / stangen over ''livet'' på barnet på sportsdelen ? Synes det er litt tungvindt å måtte løfte oppi sønnen hele tiden. Eller er det bare jeg som ikke har funnet ut hvordan man skal gjøre det ?

    SvarSlett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...