15. des. 2012

6 Lørdagsgodis: Lavkarbo Bounty Sjokolade

Lørdag betyr godis! 
Lavkarbo bounty

Dette var første gang jeg prøvde ut denne Bounty-oppskriften og den var kjempegod. Smakte akkurat som vanlig bounty! Veldig praktisk
 å ha i kjøleskapet i tilfelle det kommer ei tante eller to på julebesøk...

Lavkarbo Bounty:

1dl sukrin

1dl kremfløte

1dl kokosmelk

50g kokosfett

200gr revet kokos

100g mørk sjokolade (minst 70%)

Slik gjør du:

1. Smelt sukrin og kokosfett i en gryte. Rør inn kokosmelk og fløte og gi det hele et forsiktig oppkok.
2. Ha i revet kokos og rør til det blir en jevn blanding.
3. Ha blandingen over i en beholder og la den stå i kjøleskapet i ca en time.
 4. Form små kuler og ha dem i frysen i ca en time.
5. Smelt sjokoladen i vannbad. 
6. Dypp kokoskulene i sjokoladen og ha dem i frysen i 30 min slik at sjokoladetrekket stivner. 
Nyt! 
Lavkarbo bounty
Oppskriften er herfra.

Heldigvis for meg så er hverken mannen eller ungene så veldig glade i kokos, så
mamma får ha lørdagsgodisen sin i fred.


Oj, nå kom jeg på at jeg må jo lage marsipan før jul! Den To Do -lista blir ikke akkurat kortere...hjelp!

Fortsatt fin Lørdag!

6 kommentarer:

  1. Er ikke noe glad i Bounty, men de så veldig gode ut og ikke minst ble de fine også :D

    SvarSlett
    Svar
    1. hmm der gav du meg en idé... printe ut bildet og ha det på veggen? hehe Fint på kjøkkenet kanskje :P

      Slett
  2. Nams:) sunt godteri er bra!

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, ja deilig å spise godis med god samvittighet :P

      Slett
  3. Svar
    1. De ble farlig gode altså. Laget en diger oppskrift men nå er det snart tomt. Kanskje fordi jeg tar en bit så og si hver gang jeg åpner kjøleskapet haha :)

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...