5. des. 2012

0 Oppskrift: Grønsaksgrateng

God morgen!
Det var noen på fb som ba om denne oppskriften, så værsågo ;)

Grønnsaksgrateng


Du trenger: 
4dl fløte
En halv brokkoli
en halv squash
4 hvitløksfedd
150gr revet ost
salt & pepper

Slik gjør du:
forvarm ovnen på 170grader

1.Hell fløten i en ildfast form. 
2.Kutt opp brokkolien i små biter og ha i formen
3.Bruk grovt rivejern for å rive opp squashen og bland med brokkoli og fløten. Det er viktig at grønnsakene er dekket av fløten.
4. Strø finhakket/finrevet hvitløk over og rør litt rundt
5. ha på litt salt og pepper
6. ha på osten over og stek midt i ovnen i 20 min.

Jeg serverte dette sammen med stekt kyllingfilet som var marinert i olivenolje, rosmarin, timian, litt chili, hvitløkspulver, spisskummin og bittelitt koriander. Hadde også et par halve hvitløksfedd i pannen med kyllingen mot slutten av steketiden.

Velbekomme!

Nå må jeg hive meg rundt her. Om to timer får jeg nemlig en vaskehjelp på besøk... Jepp, jeg er såpass bortskjemt. En gang i uken er det noen andre som skrubber gulv her i huset. Merker det hjelper VELDIG nå som jeg begynner å bli rimelig rund i kantene og nesten høygravid.

Men, noen må jo rydde alt før det kan vaskes. Og noen er meg.

Kommer innom igjen senere! 

Jona

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...